maandag 21 januari 2013

Jaep Meems oer Tim

Jaep Meems, grut keunstleafhawwer út Twizelerheide, oer pianist Robert Poortinga en Tim. Foar de site fan de Stichting Keunstkrite Twizel waard er (yn novimber al) ynterviewd:

Fraach: "Wie moeten we in de gaten houden op dat terrein volgens jou? Wie gaat er 'een grote' worden?"

Meems: "Robert Poortinga! Een jonge jongen uit Damwâld, pianist. Kwam bij mij via de Wâldsang. Geweldig talent! Speelt nu in New York waar hij zijn opleiding vervolgt. Heb ik via mijn contacten voor hem tot stand kunnen brengen. Dat bedoel ik dus met kruiwagens. Hij geeft in januari hier een huiskamerconcert. Die moet je zeker in de gaten houden!

Nog zo eentje: Tim de Vries, zoon van journalist Abe de Vries van het Friesch Dagblad. Kwam hier met zijn evenzeer begaafde broertje. Tim heeft het in zich om een groot violist te worden. Zoals die jongen speelt met zijn instrument! Het is een wonderkind. Speelt binnenkort samen met Simone Lamsma. Won het Prinses Christina Junior Concours dit jaar.

Ik dacht 'dat moet bij elkaar' en dus heb ik Robert en Tim elkaar hier laten ontmoeten. Fantastisch was dat!"

Lês it hiele ynterview hjir: http://www.keunstkrite.nl/jaep-meems-leven-in-verbondenheid/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten